Livet som Rookie

Bonehead Podcast hade tydligen en liten tävling där man skulle skriva en liten Blood Bowl story på ca 3000 ord, och det slog mig just att jag faktiskt har en del storys liggande. Alla är visserligen på Svenska och jag vet inte ännu om jag ska orka översätta något för att skicka in men oavsett så tänkte jag lägga ut några av dom här med ojämna mellanrum. 
 
Hittils så har jag uppdaterat sidan på Lördagar, och det kommer jag försöka fortsätta göra men exakt vad jag lägger ut är ju lite beroende på vad som händer i övrigt i Blood Bowl-världen. Jag kommer givetvis att prioritera Table top relaterat först, men har jag inget intressant att skriva där så får jag väl hitta på nnågot annat och vad passar väl bättre än just lite fluff från tidigare lag och ligor? 
 
Först ut här blir vad som från början var en artikelserie i åtta delar där man får läsa en rookie´s dagbok i kronologisk ordning. Orginalet går fortfarande att finna på Fumbbl, men där återfinns bara sju delar, så tanken är att jag ska försöka sy ihop säcken här lite snyggt när jag får tid för det, men hursomhelst så vet ni nu vad som är tänkt så här kommer första delen!
 
-----------------------------------------------------------------------------------------
 
Livet som Rookie

Namn: Per Vertén
Lag: Strömstad Borderliners
Nummer: 16
Position: Lineman
Hatar: Tråkiga frågor
Älskar: Så ofta jag kan

28/11 typ onsdag, eller?

Astidig morgon och regnet öser ner, man kan ju nästan tro att det är midsommar om det inte vore för att man får frost på ställen man inte visste fanns. Hursomhelst, träning och åter träning för att sen följa upp med ännu mer träning och egentligen så borde man väl få träningsvärk men kroppen är har typ tappat all känsel.

Men ikväll så blir det min första match. Mot Hornhjälmarna! Birka Brusiers! Låter ju inte sådär jättetufft om du frågar mig men de ska tydligen ha ett jämrans snötroll till sitt förfogande. Låter sådär lagom lustigt då jag misstänker att jag får starta på linjen och hur det blir med den där ogren som vi har blivit lovade, den har jag inte sett skymten av och jag tror inte det beror på att de är så svåra att se. Men det är väl som vanligt. Ägarna ville väl stoppa dom pengarna i andra hål. Typ kvinnor.... Tja, det kan jag ju iochför sig förstå.

Nej, nu får jag sluta skriva viktigare saker väntar. Lunch!!!