Inför NAA 2

I väntan på ingenting så har jag beslutat mig för att delta i Naggaroth Athletic Awards i Göteborg den 27:de Juni, och det ska bli hur kul som helst. Reglerna är enkla men komplicerade, precis som allt annat i Blood Bowl. Det är det andra året just den här turneringen går av stapeln och reglerna är som följer:
 
Alla lag som är under 1500 i TW är inbjudna att delta, och efter den här säsongen så klarar vi den gränsen med råge. Det är tre matcher som ska spelas och det lag var bästa spelare ligger sämst till i Comp-tabellen(Top Charts för eventet) efter varje match måste spela sin kommande offensiva drive med en ”Extra Spikey Ball” och i första matchen rullas 1D6 om vem som använder ”Extra Spikey Ball.
 
Att det är en spikey ball inblandat är knappast något som favoriserar Khemri, men det gör detsamma då Soulreapers knappast räds ens döden, så vad är egentligen en igelkottboll att oroa sig över? Jag tänkte ta det här tillfället i akt att gå igenom både Soulreapers nuvarande laguppställning men även ta en liten titt på vad vi kanske kommer att stöta på.
 
The Soulreapers kommer till start med en roster på 13 spelare och 2 rerolls. Vi har dock lite skills att tillgå, bl.a. Ardnic(Block/Leader), min star-Thro-RA som vi hoppas kan leda oss till vinst. Med tanke på alla Halfling´s i NAA så tror jag att Blitz-Ra´n Anilorac(Tackle) kommer att bli väldigt användbar. Våran LOS kommer att bli väldigt skrämmande med dessa tre Tombguardians, Evie(Mighty Blow), Tigrib(Guard) & Einalem(Guard) och det enda vi kommer att behöva vara rädd för är i stort sett en Deathroller. Som grädden på moset så har vi Stix(Block), som faktiskt fått till en TD och dessutom blivit MVP vid ett tillfälle och man kan ju hoppas att han kan bli nyttig.
 
Det var alltså våran uppställning och i skrivande stund så finns det sju andra lag redo att slåss, och det kan tillkomma ytterligare några lag men här kommer lite info om de lagen iallafall!
 
Boomba (Simyin) - Ett sprillans nytt lag utan några skills, och Simyin är en ras jag bara spelat mot ett fåtal gånger och det med blandat resultat. Bra på hantera bollen och hyfsat starka, men mindre bra AG och AV så på pappret så får vi väl göra som vanligt, binda upp dom och slå ner dom. Nu brukar det knappast vara så lätt i verkligheten, men här ska vi iallafall ha en chans. Coach: Niklas G.
 
Brunnsbo Rams (Halfling) - Det här laget har 20+ matcher bakom sig och med en vinstprocent på 26% innebär att de inte är att leka med. Halfings är ju en ras man knappast är rädd för men deras anfall kan bli svårstoppade med all stunty och dodge och detsamma vad gäller deras försvar. De har för tillfäller 1260 TW och om det håller sig så slipper vi iallafall släppa fram en halfling master chef. Coach: Tobias
 
GruvArbetarnas IdrottsSällskap (Dwarf) - Ännu ett rookielag, denna gången dvärgar dock. Än så länge så har de inte visat upp sin line-up men det är väl inte så mycket som kan skilja, om man nu inte väljer att använda en Deathroller, vilket faktiskt är helt möjligt. Hur-som-helst så har dvärgar visat sig vara en passande motståndare när jag spelar Khemri, och vi får väl hoppas att det håller i sig. Coach: Henrik L
 
Knights of the Picnic Table (Halfling) - Ännu ett lag med Halflings men det här är ett rookielag utom några spelade matcher bakom sig. 12 Flings och två träd och en TW på 910 gör att de utom alla tvivel kommer att använda en Halfling Master Chef vilket kan vara extremt förödande för oss, och så är det väl ingen omöjlighet om Puggy Baconbreath dyker upp för att göra livet surt för oss. Coach: Andreas
 
Knights of Nourishment (Halfling) - Ännu, ännu ett lag med flings, men skilnaden här är att det här laget har några matcher bakom sig och har fått ihop lite skills på spelarna. Lagets bägge Treemen har grab, en fling med sprint och en med side step är vad vi har att se upp med. De har visserligen två stycken med Diving tackle, men jag har en känsla av att vi inte kommer att utföra så mycket dodgande iallafall. De har en TW på 1070. Coach: Linus
 
Bierhals-fyran (Ogre) - Det är med fasa jag kikar på Ogre-lag när ja gsjälv coachar Khemri och det här är inget undantag, Laget har några matcher bakom sig men den enda skill de har för närvarande är en Ogre med Piling On, vilket inte kommer vara till vår fördel direkt. Hursomhelst så har de endast 4 Ogres och 9 Snots men med 140 K i banken och en TW på 860 så lär de ha mer vapen i sin arsenal så det här kan bli dyrt för oss. Coach: Jan A
 
Bruise Brothers (Savage Orcs) - Det här är en ras jag är helt obekant med men om jag kikar igenom laget så är det ett klassiskt orch-lag korsat med Khorne linemen, dvs vanliga orcher men med lite mindre armor kryddat med Frenzy och Thick Skull. De ligger på 1040 i TW så det gör att de kan få lite inducements mot oss, och då kan de bli lite svåra att ha att göra med. Coach: Mattias
 
Idag är det exakt en vecka tills hela spektaklet drar igång och jag kan säga redan nu att jag är extremt taggad. Jag kanske inte vinner någon match men jag tror och hoppas att det blir en ganska avslappnad tillställning så att jag kan koncentrera mig på att lära mig ännu mer om hur fasen man spelar Blood Bowl. Är det något jag är sämre på än just Blood Bowl, så är det att ta bilder men jag ska försöka få till något skojjigt att lägga upp här. Och vem vet, vi kanske ses där?