Europen vs Human & Zug II

Vilken match! Vilken jävla match, och vilket fantastiskt avslut!!! Andra rundan i den här matchen kommer jag att minnas länge och det är matcher som den här som är beviset för att man aldrig vet vad Nuffle ska ge/ta härnäst. Jag har kanske spelat 1000 matcher men aldrig varit med om något liknande så jag säger det igen, faaaaaaaaaaaantastiskt!!!!
 
Hur-som-helst så var det dax för att möta human och Mighty Zug igen och skillnaden var egentligen den att motståndaren valt att köpa en extra reroll men ingen leader samt inga guards men flera Mighty Blow men jag lät mig inte avskräckas då jag tänkte att AV9 skulle hålla länge och att mina ST5 + Guard skulle räcka för att hålla mig i liv och sakta men säkert mala ner hans spelare, precis som jag brukar göra. 
 
Motståndaren valde att sätta mig i defensiven och jag satte hårt mot hårt genom att ställa mina 3 Guard- Tombguardians på LOS för att se om han skulle ta betet eller göra en snabb TD. Han gjorde inget av det. Istället för att gå runt på flanken för att göra en snabb och säker touchdown så valde han att försöka dra ut på det hela, vilket jag var helt okej med. 
 
Jag lyckades mota in hans spelare ganska bra och märkte ganska snabbt att han gärna gjorde 1d blocks vilket jag var helt okej med då jag som sagt litade på AV9. I runda tre så knockade han ut ett av mina Tomb Guardians (med en 1d block såklart) samt dödade ett skelett (med en 1d block) men jag tyckte jag hade läget under kontroll och gjorde säkra block och hade ganska snabbt knockat 2 av hans linemen och sänkte hans bollhållare med en blitz. '
 
Han försökte dock göra lite onödiga dodges samt ta upp bollen vilket resulterade i att även hans thrower knockades. Jag snodde åt mig bollen och tog mig säkert fram längs ena flanken medans motståndaren förlitade sig på 1d blocks samt dodges, vilka samtliga lyckades. Han lyckades även göra en Serious Injury på en av mina Tomb Guardians med en 1db och jag misslykades även med regen. Till slut så slog han även ner min bollbärare och lyckades säkra bollen såpass att jag nu i runda 7 hade två val. 
 
Antingen försöka göra en td, vilket skulle vara otroligt osannolikt eller göra en foul på Mighty Zug med 2 assist. Med tanke på att halva matchen var kvar och att det var min tur att göra en offensiv så valde jag det senare vilket resulterade i att även han blev Serious Injured. Skönt! Nu borde det nästan vara en promenad seger i andra, kan man nästan tro. Fast bara nästan!
 
11 Khemri mot 8 Humans. 1 Tombguardian och Mighty Zug ute ur spelet och min offensiv gjorde att jag kände stor optimism. Jag fortsatte göra säkra 3db samt hålla kontroll på bollen medans motståndaren fortsatte göra 1db vilket resulterade i att han lyckas slå ut 3 av mina spelare i en enda omgång och plötsligt kände jag matchen började svänga igen. 
 
Plötsligt så var jag nere i 7 spelare och enbart 1 reroll kvar medans motståndarens panikblocks gjort att han fortfarande hade 2 rr och 8 spelare kvar. I runda 5 så fick han ner min bollhållare och bollen studsade till en av mina Tomb Guardians. Efter lite fler 1db och dodges av motståndaren så fick han in en -2db på min Tombguardian med boll och lyckades givetvis sänka han. 
 
Runda 7 hade jag fått tag i bollen igen men kunde inte ta mig nånstans men han kom åtmindstonde inte åt bollen, och i min sista runda så såg jag några öppningar, men alla krävde en hel del tärningar, och jag var i ett läge där jag kände att allt som innebar tärningar skulle vara katastrofalt. Jag valde dock att få in en av mina Thro-Ra i motståndarens Endzone med en lyckad gfi, för att sen göra en kringående runda med den andra Thro-Ra som hade bollen, för att sen avsluta så vackert med ett quick pass.
 
Passen lyckades men en etta på catchen och bollen studsade ut i publiken bakom endzone. Den kastades in för att fara rätt ut i bubliken på ena sidan, men nån vänlig själ i publiken valde att kasta in bollen igen, rätt till min Thro-Ra i endzone, som dessutom lyckades fånga bollen och glädjen fann inga gränser. Jag har aldrig varit med om något liknande, och det dröjer förmodligen flera år innan jag är med om något sånt här igen.
 
Jag tänkte inte låta glädjen stiga mig åt huvudet slappna av med bara en runda kvar då han kunde få till en Riot eller liknande, för DET har jag råkat ut för alldeles för många gånger. Jag spred ut 3 skelett på LOS och resten av laget så att motståndaren åtmindstonde skulle få rulla massor av tärningar för att komma förbi, men som tur var så hände ingenting annat än att mina skelett fick sig en omgång och matchen tog slut. 
 
För den som är intresserad av att se en underhållande andra halvlek kan klicka här
 
Vad kunde jag gjort annorlunda? I grund och botten inte så mycket.faktiskt. Inte för att jag spelade så otroligt bra, för även om jag hade en otrolig tur med min TD så hade motståndaren tur genom hela matchen med allt från 1db, -2db och dodges och att de resulterade i allt från Knock-outs till Killed, vilket statistiskt sett inte ska ske..... Så ofta. Jag tror jag hade gjort allt likadant igen faktiskt.
Hur gick det för resten av Snagglepuss? Havaji (Lizards) fick se sig besegrad mot ett gäng Old World Alliance, Grumplekins (dvärgar) fick se sig besegrad av ett gäng skavens och Anganatyr fick även han se sig besegrad, fast då av vääääldigt hårtslående orcher. Vi ligger för närvarande på plats 69 med 13 poäng med två omgångar kvar. 
 
Och Swedish Alliance? De har verkligen fått upp farten och är nu uppe  på en 29:de plats och 18 poäng vilket är jäkligt bra.
 
Här går det förresten att sen hela ställningen: Här!
 
Nu är det två omgångar kvar så ni får önska oss lycka till så får vi se vad nuffle har i åtanke för oss, och som vanligt, håll er borta från nurgle-19!!!