2d6 Summerbowl

När klockan ringer 5.30 på en lördag är vanligtvis en dålig upplevelse men nu skulle man iväg för att rulla lite tärning i Oslo, och däremed så var det isället en underbar morgon. Jag skulle möta upp hos Martin för att haka på han, Inforthepain och Pidpad men Pidpad hade tydligen blivit dålig och lämnat återbud så det var lite tråkigt, men så kan det vara ibland. Däremot så plockade vi upp en gammal vapendragare vid namn Adam istället. Efter en lyckad färd till så anlände vi fyra helt lagom till incheckningen.
 
Sist jag var i Oslo så var det med lite blandade känslor pga otroligt dåliga tärningar så hoppades här lyckas vända på steken, och det var också därför jag valde samma roster som sist. Har ju snickrat på en helt annan ras som jag hoppas kunna använda snart men dels så är det projektet inte helt färdigt samt att det kändes som att det ändå var Tomb Guardian-dax trots allt.
Match 1: Chaos Chosen (Humbe)
Av alla de deltagande raser och rosters så var den här faktiskt den jag hoppades på. Med Khemri så brukar det gå ganska bra att hålla dessa herrar stången så länge de inte har Claw, vilket de inte hade. Visst kan en Minotaur vara knepig att hantera men det gäller tack och lov även motståndarcoachen. Det blev såklart Pouring rain, så Humbe valde taktiskt rätt med att börja i defense. Problemet med att spela taktiskt är nuffle inte bryr sig om det utan jag kunde glatt plocka upp bollen utan bekymmer medans jag kunde blocka loss på kaosanhängarna. Hade inga jätteproblem med Minotauren som stångade runt på lite skelett och ifall han kom för nära så kunde jag plocka ner han utan och lyckades till slut göra en Touchdown sent i första. Regnet fortsatte ösa ner när det var vår tur att spela i defense och höll undan ganska bra men fick med lite tur in en träff på bollgeten. Min Thro-Ra struntade i regnet och plockade istället upp bollen och jag kunde hålla undan länge nog för att göra en till Touchdown i slutet av andra. 
Slutresultat: 2-0, 2-2 i Cas
 
Match 2: Amazon (Tekaa)
Okej, missförstå mig rätt här men detvar jättekul att träffa Tekaa i verkligheten och inte bara över nätet men när man spelar Khemri och Tekaa spelar Amazon så visste jag att det skulle bli en jobbig match. Oavsett hur jag blitzade eller försökte sätta upp något fösvar så slank hans damer bara iväg och han hade inga problem med att hålla mig undan från bollen. Men, hans bollhållare missade en ynka dodge för att göra en TD och det var väl ganska tursamt för min del för annars så hade det lätt stått 1-3 som slutresultat. Jag minns inte helt hur allt gick till väga, eller ens hur jag fick till en Tocuhdown heller, men matchen var precis lika jobbig som jag trodde innan. Fick liksom ingen utdelning alls och att sen Tekaa spelade riktigt bra och använde Hit & Run på ett imponerande sätt och rätt man vann matchen helt klart utan några som helst tvivel.
Slutresultat: 1-2, 0-1 i Cas
 
Match 3: Underworld Denizens (Martin85)
Martin har jag mött flera gånger, fast då i ligaformat samt i träningssyfte och det har alltid varit jämna tillställningar så här gälde det att vara på tårna. Vädret slog om till Blizzard men jag fick iallafall möjligheten att gå i offensivt läge, så det var bara att ställa upp och slå ner. Allt jag rörde vid blev Pow och hans Rat Ogre gjorde allt utom det han blev tillsagt att göra så Martins spelare lämnade banan i rask takt. Det tog mig ändå åtta turns innan jag kunde göra en Touchdown. Jag hade fullt manskap medans Martins lag var något decimerat så andra halvlek såg rätt bra ut. Men, officious ref och vips så blev jag av med en Tomb Guardian och plötlsigt så började man bli orolig. Men igen, så valde hans Rat Ogre att slå dubbelskallar och vägra Loner reroll så mina odöda gick till full attack och nån runda senare så hade vi bollen och i turn 16 så hade Martin enbart en spelare på pitchen. Han var dock halvt medvetslös så vi valde att göra en till Touchdown istället för att försöka på en pitchclear. En ganska ensidig match som Martin inte kunde göra mycket åt då mina POW var osannolikt många samt stenhårda och det i kombination att hans Rat-Ogre var hans värsta fiende, så det blev som det blev för är det något Nuffle inte bryr sig ett dugg om så är det rättvisa tärningar, det vet vi alla.
Slutresultat: 2-0, 8-0 i Cas
 
Match 4: Skaven (Feppel)
Den här matchen har jag väldigt svårt att skriva om just för att mitt minne och Tourplay har helt olika uppfattningar om vad som hände och när, men jag får försöka pussla lite och hopaps jag inte ljuger för mycket. Jag tror att jag fick tillfälle att börja med bollen och jag försökte mala på så mycket jag kunde. Det var dock väldigt svårt och bollhållaren åkte ner vid något tillfälle men jag lyckades dock att få med mig bollen och göra en Touchdown i turn 8. Eftersom jag mötte Skaven och en väldigt bra coach så tänkte jag inte bjuda på en 1ttd så jag var tvungen att sätta tre Tombguardians på LOS och det funkade. Hursomhelst så blev andra halvlek en hård tillställning. Mina motståndare gjorde ett snabbt mål och jag hann precis sätta upp innan han sprang igenom och gjorde ett till. Jaha, ett mål upp och endast 4 turns att gå på men jag satte upp enligt taktiken "full fart frammåt" och mot min förvåning så lyckades jag reducera i turn 16. Jag kan dock ärligt säga att det inte alls gick till såhär men hur allt gick till, och när vet jag inte. Vad jag däremot vet var att det var en supertrevlig match och det var väldigt jämnt och även om skaven kanske skulle varit favorittippade i den här matchniningen så tror jag avgörandet var att mina dice helt enkelt slog hårdare. 
Slutresultat: 2-2, 4-3 i Cas
 
Sammnfattningsvis så är jag supernöjd över helgens bravader och passar återigen på att gratulera Feppel till en välförtjänt turneringsvinst. Ett extra tack ska givetvis gå till Mael för bra arrangemang och ser redan nu fram emot nästa turnering i Oslo och avslutningsvis så slänger jag in slutresultatet från tourplay. Foton? Nje, och anledning är att jag är en klant och glömmer alt. tar kort med så bra upplösning att folk undrar om jag glömt linsskyddet på. Så, njeBonehead på den även denna gång :/